Przejdź do głównej zawartości
Krótki słownik podstawowych zwrotów
1. Statystyki, itd.

AA (Auto attack ) – Podstawowy atak bohatera.
AS/ATS/ASPD (Attack Speed) – Szybkość ataku.
AP (Ability Power) – Moc umiejętności.
AD (Attack Damage) – Obrażenia fizyczne.
Lethality (Armor Penetration) – Przebicie pancerza.
AoE (Area of Effect) – Obszar działania (np. danego spella).
MPen (Magic Penetration) – Przebicie odporności.
MR/MRes (Magic Resistance) – Odporność na magię.
MS (Movement Speed) – Prędkość poruszania się.
2. Linie
---------------------------------------------------------------------------
TOP - Górna aleja.
Jungle - Dżungla .
Mid - Środkowa aleja.
ADC - AD Carry ( strzelec który zbiera całą farmę i zdobywa zabójstwa ).
Support - Wsparcie ( Support pomaga drużynie i gra na lini z AD Carry).
3. Rozgrywka
---------------------------------------------------------------------------
Bait - Prowokowanie przeciwnika do zbliżenia się wcześniej zastawionej zasadzki.
Backdoor – Atakowanie wież/nexusa gdy w pobliżu nie ma przeciwnej drużyny ( np. robią barona, twoja drużyna leci na obronę, a Ty wbijasz się w bazę przeciwnika i usiłujesz skończyć grę ).
BRB (Be right back) – Zaraz wracam.
Freezing - Trzymanie minionów w jednym miejscu i dzięki czemu odcięcie enemy od farmy.
Hyper Carry - Hypercarry to postać która ma lepsze late od innych w którym sama potrafi wygrać grę.
Bruiser - Postać zadająca sporo obrażeń, jednocześnie posiadającą niezłą przeżywalność.
Buff - Pozytywny efekt mający wpływ na danego bohatera / modyfikacja bohatera/przedmiotu/mechaniki zwiększająca siłę tegoż bohatera/przedmiotu/mechaniki.
Burst - Duża ilość obrażeń zadawanych w bardzo krótkim czasie.
Care - „Zachowaj ostrożność” (często jako ostrzeżenie przed możliwością ganku).
Caster/Mag - Postać, która dzięki umiejętnościom jest w stanie zadać spore ilości obrażeń (fizycznych lub magicznych) w krótkim czasie.
CC Crowd control – Wszelkiego rodzaju efekty mające wpływ na mobilność przeciwnika (stuny, slowy, itd.).
CD (Cooldown) – Czas oczekiwania na ponowne uzycie umiejętności.
CDR (Cooldown reduction) – Skrócenie czasu odnowienia.
Chain CC - Używanie na championie CC jedno po drugim.
Channeling/chanelowane - Niektóre umiejętności wymagają, aby bohater skupiał się na nich i nie wykonywał żadnych innych czynności.
Chase - Gonitwa za przeciwnikiem.
Co-op - Współpraca 5 graczy (lub 3 na Twisted Treeline) w meczu przeciwko sztucznej inteligencji.
Commit - Nie wycofywać się, czyli walczyć dopóki bitwa się nie skończy lub champion nie zostanie zabity.
Counter Pick - Wybranie championa radzącego sobie wyjątkowo dobrze z konkretnym championem przeciwnika.
Creeps/Kripy - Miniony.
CS (Creep Score) – Ilość zabitych stworów.
CV (Clairvoyance) – Jasnowidzenie.
D/Def (Defend) – Bronić wieży/bazy bez agresywnych wypadów.
DC (Disconnected) – Gracz został rozłączony.
DD (Direct damage) (bezpośrednie obrażenia) / Double Damage (podwójne obrażenia, termin używany cześciej w Docie).
Debuff - Negatywny efekt działający na danego championa; przeciwieństwo buffa.
Dive - Gonitwa za celem, aż do strefy zwiększonego niebezpieczeństwa (okolice wież przeciwnika).
Dodge Wyjście z ekranu wyboru bohaterów.
DoT (Damage over Time) – Obrażenia.
Face check - Sprawdzenie czy przeciwnik kryje się w krzakach poprzez wejście championem do tychże krzaków; bardzo ryzykowne działanie.
Farm/Farmienie - Zabijanie minionów w celu zdobycia złota oraz doświadczenia.
Fed/feednięty - Champion, który zgarnął dużo killi i/lub creepów, w związku z czym jego potęga niesamowicie wzrosła.
Feed/feedować - Chronicznie być zabijanym przez przeciwników, dając im złoto i doświadczenie. Gracza, który feeduje nazywamy feederem.
Focus/focusować - Podczas walk skupiać się na jednym wybranym przeciwniku.
Fog - Mgła wojny – obszar, który nie jest widziany przez żadnego z sojuszniczych championów, minionów oraz struktur.
FFS - Można określić to jako do k**wy nędzy. :D
Gank - Zainicjowanie walki w przewadze liczebnej; w początkowej fazie gry zazwyczaj z pomocą junglera lub postaci z mid lane.
Harass/harassowanie - Wywierać nieustanną presję na przeciwniku, najczęściej podczas przeciwnikowi obrażeń przy każdej możliwej okazji.
Invade - Zapuścić się na terytorium przeciwnika, zazwyczaj do jungli. Manewr wykonuje się zwykle na początku rozgrywki w celu ukradnięcia blue lub red buffa.
KS (Kill Steal) – obwinianie sojusznika za wykonanie ostatniego hita na przeciwnym championie. Ale nie warto tego używać, ponieważ liczy się globalny gold.
Meta/Metagame - Aktualny styl gry, składający się z ułożenia championów na liniach.
MIA (Missing In Action) – Powiadomienie, że z jakiejś linii zniknął przeciwnik (na serwerach erupejskich częściej spotyka się „ss” zamiast „mia”).
Nerf - Modyfikacja pewnej mechaniki czyniąca ją słabszą; przeciwieństwo buffa.
OP (Overpowered) – Zbyt potężna (zazwyczaj o postaci).
Peeling - Używać CC, aby powstrzymać przeciwnika przed atakowaniem sojuszników.
Ping - Oznaczenie graficzne i dźwiękowe danego miejsca na mapie (wywoływane przez alt + lewe kliknięcie) / czas przepływu danych pomiędzy Tobą, a serwerem mierzone w milisekundach.
Poke - Forma harassu, polegająca na ciągłym zadawaniu niewielkich obrażeń celem osłabienia przeciwnika.
Push - Czyszczenie kolejnych fal minionów/kolejnych wież celem zbliżenia się na danej linii do inhibitora przeciwnika.
Rage - Frustracja w trakcie gry.
Ragequit - Sytuacja, w której gracz wychodzi z gry z powodu zbytniego wzburzenia.
Roamer - Champion nie przypisany na stałe do żadnej linii, ale kontrolujący mapę i często gankujacy inne linie.
Roamowanie - Przemieszczanie się pomiędzy liniami w celu zdobycia killa.
Snowball ,,Efekt kuli śnieżnej” – Sytuacja w której dzięki zdobytej przewadze champion dominuje w danej rozgrywce.
Sustain/Sustainability - Zdolność championa do zostawania na linii, bez konieczności powrotu do bazy.
Zone/Zoning - Taktyka używana, aby pozbawić przeciwnika dopływu doświadczenia oraz złota.
---------------------------------------------------------------------------

Informacje brane są z poradnika:
https://how2win.pl/slownik
Macie tam wszystkie pojęcia z ligi.

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Runy do Katariny by KatLove

Witam was w drugiej odsłonie poradnika do Katariny. Nie będzie to pełne przedstawienie postaci, wraz z najważniejszymi informacjami, a bardziej rozszerzenie głównie dotyczące run. Więc bez przedłużania przechodzimy do najważniejszych informacji. ------------------------------------------------------------------------ W dzisiejszym poradniku skupię się na jednym podstawowym wariancie run. 1. Dominacja ( najpopularniejszy i moim zdaniem najefektywniejszy ). Pozwala wam się stakować z każdą minutą, wzmacnia doskok ( E ), po zabójstwie otrzymujecie golda oraz HP. Wzmacnia wasze obrażenia od umiejętności.
Jak wyjść z brązu? Czyli najczęściej popełniane błędy w niskim Elo. Jest to kolejny post w którym zdradzę wam kilka tajników z fantastycznej gry jaką jest League Of Legends. ------------------------------------------------------------- 1. Wardowanie Pierwszą rzeczą której nie widzę często w niskim elo to stawianie wardów. Albo gracze stawiąją je rzadko i byle gdzie, albo nie używają ich w ogóle, tym samym narażając się na gank'a przeciwnego junglera. Teraz jak poprawnie wardować? Stawiaj totem tam gdzie możesz spodziewać się przeciwnika. Jeżeli grasz na dolnej alei idealnym miejscami do umieszczenia totemów są: Zielona kropka - Miejsca zależne od sytuacji  Czerwona kropka - Miejsca obowiązkowe Jeżeli grasz na topie takimi miejscami są: Zielona kropka - Miejsca zależne od sytuacji Czerwona kropka - Miejsca obowiązkowe Żółta kropka - Krabik lub gówniak (wtajemniczeni wiedzą :D) No i nasz mid: Zielona kropka - Miejsca zależne od sytuacji Czer...

Podstawowe informacje

Zacznijmy od początku. Katarina jest mobilnym assasinem budowanym pod AP . Przy dobieraniu odpowiedniego buildu musimy zadbać aby posiadała minimalnie jeden przedmiot pod hybrydę. Podstawowym przedmiotem tego typu jest  Hextech Gunblade . ------------------------------------------------------------------------ Kolejnym krokiem są runy. Najlepszymi które zaobserwowałem do tej pory są: Red: - Greater Mark of Magic Penetration x9 Yellow: - Greater Seal of Scaling Health x9 Blue: - Greater Glyph of Ability Power x5 - Greater Glyph of Magic Resist x4 Quintessence: - Greater Quintessence of Ability Power x3 ------------------------------------------------------------------------ Gdy zajmiecie się budową run musicie stworzyć odpowiednią kombinację masterek. Podstawowe powinny wyglądać tak: ------------------------------------------------------------------------ W tym momencie z ręką na sercu mogę poinformować was, że sprawy formalne...