Przejdź do głównej zawartości

Podstawowe informacje

Zacznijmy od początku.
Katarina jest mobilnym assasinem budowanym pod AP. Przy dobieraniu odpowiedniego buildu musimy zadbać aby posiadała minimalnie jeden przedmiot pod hybrydę. Podstawowym przedmiotem tego typu jest Hextech Gunblade.
------------------------------------------------------------------------
Kolejnym krokiem są runy. Najlepszymi które zaobserwowałem do tej pory są:
Red:
- Greater Mark of Magic Penetration x9
Yellow:
- Greater Seal of Scaling Health x9
Blue:
- Greater Glyph of Ability Power x5
- Greater Glyph of Magic Resist x4
Quintessence:
- Greater Quintessence of Ability Power x3
------------------------------------------------------------------------
Gdy zajmiecie się budową run musicie stworzyć odpowiednią kombinację masterek. Podstawowe powinny wyglądać tak:
------------------------------------------------------------------------
W tym momencie z ręką na sercu mogę poinformować was, że sprawy formalne zostały już załatwione. Teraz możemy przejść do gry Katariną. 
Pierwszą rzeczą jest rozdawanie umiejętności.
- Na początku max Q
- Później max E ( Niektórzy maxują E pierwsze, zależne od sytuacji i wygody )
- Na końcu max W 
( i oczywiście pomiędzy nimi max R )
------------------------------------------------------------------------
Tutaj podaję wam krótki opis każdej umiejętności.
Pasywka - Chciwość

Czasy odnowienia umiejętności Katariny skracają się o 15 sekund, jeżeli zginie bohater, któremu zadała obrażenia w ciągu ostatnich 3 sekund.
Jeśli Katarina podniesie Sztylet, użyje go do pocięcia pobliskich wrogów, zadając im obrażenia magiczne.

Q - Skaczące ostrza

Katarina rzuca Sztyletem w kierunku celu, broń odbija się od znajdujących się w pobliżu przeciwników, zanim upadnie na ziemię.
Katarina rzuca Sztyletem i zadaje 75/105/135/165/195 (+30% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych celowi oraz 2 pobliskim wrogom. Sztylet upada potem na ziemię za pierwotnym celem.Sztylet zawsze ląduje w odległości 350 jedn. po przeciwnej stronie od pierwszego trafionego celu, docierając tam zawsze w tym samym czasie, niezależnie od tego, ile odbić wcześniej wykonał.

W - Przygotowanie

Katrina zyskuje premię do prędkości ruchu i rzuca Sztylet w powietrze, ponad miejsce, w którym stoi.
Katarina rzuca Sztyletem w powietrze i zyskuje 50/60/70/80/90% zmniejszającej się prędkości ruchu na 1.25 sek.

E - Shunpo

Katarina doskakuje do celu i jeśli to wróg, zadaje mu cios, w przeciwnym wypadku taki los spotka najbliższego przeciwnika.
Katarina doskakuje w mgnieniu oka do celu, którym może być sojusznik, przeciwnik lub Sztylet. Jeżeli jest nim wróg, Katarina zadaje 30/45/60/75/90 (+65% obrażeń od ataku) (+25% mocy umiejętności) obrażeń magicznych — w przeciwnym wypadku zadaje cios najbliższemu przeciwnikowi w zasięgu. Podniesienie Sztyletu powoduje skrócenie czasu odnowienia Shunpo o [0]%.Katarina może skoczyć do dowolnego miejsca w pobliżu celu.

R - Lotos Śmierci

Katarina atakuje nawałem ostrzy, zadając ogromne obrażenia magiczne które odbijają się w trzech znajdujących się najbliżej bohaterów.
Katarina z zawrotną prędkością wyrzuca sztylety wymierzone w trzech najbliższych wrogich bohaterów, zadając 25/37.5/50 (+22% dodatkowych obrażeń od ataku) (+19% mocy umiejętności) pkt. obrażeń magicznych każdym sztyletem. Łączne obrażenia w czasie 2.5 sek.
zadane każdemu wrogowi: 300% dodatkowych obrażeń od ataku (+0) (+0) pkt. obrażeń magicznych.Na wszystkich trafionych wrogów nakłada Głębokie Rany, które osłabiają efekty leczenia i regeneracji o 40%.
------------------------------------------------------------------------
I coś co chyba wszyscy lubią najbardziej :D
Combo:
Q + E + W + R ( Najbardziej znane przez wszystkich, szybkie wbicie i zadanie obrażeń ).
E + Q + W + R ( Wbijasz się z E aby szybko zadać obrażenia z W + R + Q ).
Q+W+E+R+E (  Wykonujesz to combo w momencie gdy twój sojusznik ma mało hp i wiesz, że go zabijesz, po czym doskakujesz do wcześniejszego W aby wrócić do docelowego miejsca ).
Wyżej wypisałem kilka popularnych kombinacji, lecz jest ich tak naprawdę więcej. Musicie sobie w grze popróbować ;).
------------------------------------------------------------------------
Wskazówki:
- Nigdy nie wbijaj się pierwszy gdy twoja przewaga jest niepewna. 
- Używaj W i E aby omijać ściany w przypadkach szybkiej ucieczki.
- W przypadku gdy grasz na postacie typu Zed zawsze zaopatruj się w Zhonya's Hourglass.
- Wykorzystuj Q i E do przemieszczania się przez ściany z wykorzystaniem potworów z dżungli. 
- Często roamuj inne linie aby wytworzyć na nich presję. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Runy do Katariny by KatLove

Witam was w drugiej odsłonie poradnika do Katariny. Nie będzie to pełne przedstawienie postaci, wraz z najważniejszymi informacjami, a bardziej rozszerzenie głównie dotyczące run. Więc bez przedłużania przechodzimy do najważniejszych informacji. ------------------------------------------------------------------------ W dzisiejszym poradniku skupię się na jednym podstawowym wariancie run. 1. Dominacja ( najpopularniejszy i moim zdaniem najefektywniejszy ). Pozwala wam się stakować z każdą minutą, wzmacnia doskok ( E ), po zabójstwie otrzymujecie golda oraz HP. Wzmacnia wasze obrażenia od umiejętności.
Jak wyjść z brązu? Czyli najczęściej popełniane błędy w niskim Elo. Jest to kolejny post w którym zdradzę wam kilka tajników z fantastycznej gry jaką jest League Of Legends. ------------------------------------------------------------- 1. Wardowanie Pierwszą rzeczą której nie widzę często w niskim elo to stawianie wardów. Albo gracze stawiąją je rzadko i byle gdzie, albo nie używają ich w ogóle, tym samym narażając się na gank'a przeciwnego junglera. Teraz jak poprawnie wardować? Stawiaj totem tam gdzie możesz spodziewać się przeciwnika. Jeżeli grasz na dolnej alei idealnym miejscami do umieszczenia totemów są: Zielona kropka - Miejsca zależne od sytuacji  Czerwona kropka - Miejsca obowiązkowe Jeżeli grasz na topie takimi miejscami są: Zielona kropka - Miejsca zależne od sytuacji Czerwona kropka - Miejsca obowiązkowe Żółta kropka - Krabik lub gówniak (wtajemniczeni wiedzą :D) No i nasz mid: Zielona kropka - Miejsca zależne od sytuacji Czer...